
Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызметшілерінің Әдеп кодексінің 2-тарауы осылай аталады.
Мемлекеттік қызметшілердің қызметтік әдебі мынадай қағидаттарға негізделеді:
1) адал ниеттілік – қоғам игілігі үшін мемлекетке кәсіби және жауапты қызмет ету.
2) адалдық – өз міндетеріне шынайы көзқарас;
3) әділдік – жеке және заңды тұлғалардың, қоғамдық топтар мен ұйымдардың ықпалына қарамастан заңды шешім қабылдау және кез келген мән-жайлар бойынша біржақтылық пен субъективтілік себебінен адамдарды кемсітуге жол бермеу;
4) ашықтық – жұртшылықпен жұмыс істеуге дайын екенін көрсету және өз іс-қимылының ашықтығын қамтамасыз ету;
5) сыпайылық – азаматтар мен әріптестерге дұрыс және құрметпен қарау;
6) клиентке бағдарлану – мемлекеттік қызметтерді тұтынушы ретінде халықтың сұраныстарына толықтай бағдарлай отырып, көрсетілетін мемлекеттік қызметтердің сапасын арттыру және жолданымдарды қарау кезiнде төрешiлдiк көрiнiстерiне және әуре-сарсаңға салуға жол бермеу жөнінде шаралар қабылдау.
Бүгін және бұдан былай осы қағидалардың кейбіріне тоқталғым келеді.
Кәсібилік. Википедияға сәйкес, бұл әртүрлі жағдайларда күрделі (кәсіби) әрекеттерді жүйелі, тиімді және сенімді орындауға арналған адамдардың ерекше қасиеті. Әр маман мен басшы өз орнындағы өзінің қызметтік міндеттерін кәсіби түрде атқаруы керек. Ол үшін үнемі кәсіби деңгейіңізді көтеріп, осы саладағы нормативтік-құқықтық актілерді қайталап оқып, нақты мәселе бойынша заңнамадағы жаңалықтар мен өзгерістерге қызығушылық танытуыңыз қажет. Күнделікті біліктілікті арттыру, қолданыстағы заңнамаға сәйкес шешім қабылдауға дайын болу, тапсырманы қысқа мерзімде орындай білу, салық төлеушіге немесе сыртқы экономикалық қызметке қатысушыға толық және жан-жақты жауап беру міндеттемесі - бұл негізгі белгілер мемлекеттік қызметшінің кәсібилігін растайтын.
Жауапкершілік. Бұл қателік үшін жазаны қабылдауға дайын болу дегенді білдіреді. Жауапкершілік – субъектінің (адамның, адамдар тобының немесе ұйымның) өзіне сеніп тапсырылған немесе өзіне алған ісі үшін барабар жауап беру қабілеті. Егер адам не істейтінін айтса - және істесе, ол жауапты адам. Уәде беріп, жеткізе алмаса, жауапты адам емес. Ал бұл өз кезегінде маман мен басшының өзінің қызметтік міндеттерін толық білуін, оны кәсіби түрде орындауын, олардың сенімділігі мен заңдылығына еш күмәнданбауын білдіреді. Соның негізінде әртүрлі мәселелер бойынша шешімдер қабылданады.
Адалдық. Бұл адам басшылыққа алатын мотивтерге қатысты шыншылдықты, принциптерді ұстануды, қабылданған міндеттерге адалдықты, істің дұрыстығына субъективтік сенімділікті, басқаларға және өзіне деген шынайылықты қамтитын негізгі адами қасиеттердің бірі, адамгершілік қасиет. Адалдық – адамгершіліктің ең маңызды талаптарының бірі. Адалдық ұятпен байланысты, қоғамдық нормаларды сақтауға негізделген және адамдардың бір-біріне деген сенімінің негізі болып табылады. Адалдық талабы бірлескен іс-әрекеттегі әрекеттерді өзара үйлестіру қажеттілігінен және бірге өмір сүретін адамдардың қажеттіліктерінен туындайды.